Середа, 21.04.2021, 20:41
Вітаю Вас Гість | RSS

Статистика

Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0
Гості сайту

Каталог статей

Головна » Статті » Методична скарбничка

Бінарний урок з географії та зарубіжної літератури в 6 класі

Предмет : Географія – Зарубіжна література.

Клас : 6

Розділ: Гідросфера. Людські стосунки

Тема: Джек Лондон «Жага до життя». Описи природи та їх роль у тексті. Значення назви оповідання. Річки. Річкова система та басейн. Живлення річок.

Мета:

  • поглибити знання учнів про гідросферу шляхом вивчення річок як частини світового кругообігу води в природі; сформувати поняття про річку,  річковий басейн, вивчити елементи річкової системи та типи живлення річок; формувати вміння працювати з різноманітними джерелами знань: атласами, картою, гугл – картою, гаджетами; виконувати досліди за поданим алгоритмом;  формувати навички командної роботи, вчити висловлювати та доводити думку групи розвивати творче мислення; виховувати науковий світогляд.

- визначити роль і функції описів природи в оповіданні; провести паралелі між станом природи і внутрішнім станом головного героя твору; з’ясувати значення назви оповідання; розвивати в учнів креативне мислення, зв'язне мовлення, творчу уяву, навички аналізу художнього тексту; виховувати гуманізм, зацікавлення творчою спадщиною письменника.

Матеріали до уроку

Хід уроку

І. Організація класу.

Думки бувають на вагу золота, а бувають і просто на вагу.

Теодор Бер

  • Чи знаєте ви що таке Клондайк? (ріка у Північній Америці)
  • У басейні річки Клондайк в кінці ХІХ століття  були відкриті родовища золота. Почалась «золота лихоманка» і тисячі золотошукачів помчались за щастям.
  • Сьогодні, ви будете справжніми золотошукачами. Ви будете збирати золоті монети, для власної оцінки знань.

Правила золотошукача:

3 монети – активна робота в групі, спікер;

2 мотети – активна робота в групі;

1 монета – спостерігач, виконавець.

 

Епіграфом нашого уроку будуть слова Теодора Бера «Думки бувають на вагу золота, а бувають і просто на вагу»

ІІ. Актуалізація. Вихід на тему.

  • Діти, перегляньте відео та скажіть, які географічні об’єкти ви побачили.

(Перегляд відео. Фільм Дж. Лондон «Жага до життя»)

  • Які географічні об’єкти ви побачили?

(Гори, ліс, туман, річка)

  • Яку із оболонок Землі ми зараз вивчаємо?

(Гідросфера)

  • Що з цих об’єктів належить до гідросфери?

(Річка)

  • Чи впізнали ви з якого твору фрагмент відео, який ви бачили?

(Дж. Лондон «Жага до життя»)

  • Чи потрібні вам знання з географії для вивчення цього твору?
  • Сьогодні, ми вам пропонуємо провести не просто урок географії, а в поєднанні із зарубіжною літературою. Спробуємо?

А: - Вздовж, якого географічного обєкту пролягав шлях головного героя твору?

         (Річки)

А: - Чому? (Бо річка завжди кудись приведе)

  • Як ви вважаєте, яка тема уроку з географії? (Річки)

А: - Як ви вважаєте, з яким твором буде повязана тема нашого уроку? Джек Лондон «Жага до життя»

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

  1. Асоціативний кущ  
  • На вашу думку, що таке річка - це …( запис на фліпчарті слів, які говорять діти)
  • Порівняйте з визначенням.

Річка – це природний водний потік, що тече у виробленому ним заглибленні.

Обєднання в групи. (Нитками)

  1. Робота в групах.

Завдання:

1 група – За допомогою підручника з географії підписати складові річкової системи та річковий басейн. Пояснити.

(схема річки на екрані, учні підписують маркером)

На фліпчарті вивішуємо готову схему річки.

А: - Які річки зустрічались в тексті? (р. Діз, р. Коппермайн, р. Маккензі)

  • Річки Діз та  Коппермайн невеликі річки, їх на карті не позначено. А річка  Маккензі – одна з найбільших річок Північної Америки.

 

Запамятайте основне правило показу річки на карті: річка завжди показується від витоку до гирла!

 

  • Друга група нам покаже найдовші річки кожного материка та звідки вони почитаються.

2 група –знайдіть на фізичній карту світу найдовші річки кожного материка і за допомогою гаджетів визначте їх походження.

(Янцзи – Євразія, з гір Тибету – походження льодовикове.

Ніл – Африка, з оз. Вікторія.

Амазонка – Пд. Америка – з гір Анди – походження льодовикове.

Міссісіпі – Пн. Америка – із боліт.

Муррей – Австралія, бере початок із Австралійських Альп – снігове.)

(учні показують на карті)

  • Діти, а чому ви не знайшли річку на шостому материку? Антарктиді?

(Там є річка Онікс – потік талої води, її довжина всього 32м., проте це найдовша річка Антарктиди)

На фліпчарті вивішуємо з боку надруковані назви найдовших річок та материків, де вони протікають.

 

А: - Куди вийшов герой в кінці свого шляху? (в долину річки Коппермайн)

А: - Що він побачив? (китобійне судно в затоці Коронації – одній із заток Північно Льодовитого океану.)

  • Отже, річка обовязково кудись впадає. І наступна група нам розкаже, куди можуть впадати річки.

 

3 група – На фізичній карті світу знайдіть куди впадають наступні річки:

Амудар’я (Євразія) – Аральське море , озеро за походженням, а називають морем за площею

Конго (Африка) – Атлантичний океан

Дніпро (Євразія) – Чорне море

Міссурі (Північна Америка) – річку Міссісіпі

(учні показують на карті)

 

На фліпчарті вивішуємо біля гирла малюнки: озеро, річка, море, океан.

 

  • Четверта група нам продемонструє, чим живляться річки.

 

4 група – Дослідити чим живиться річка. (вчитель проводить дослід разом з групою)

( учні демонструють класу живлення річки: дощове – поливаємо з лійки на макет річки; снігове – сипимо сніг; льодовикове – показуємо на вершинах гір льодовики, тобто як тане лід, який ми раніше поклали; підземними водами – показуємо на макеті)

 

  • Діти, здогадаєтесь, як буде називатись таке живлення. (Мішане)

А: - Згадайте, які опади описує автор в творі. Чим живляться річки згадані в творі?

На фліпчарті вивішуємо вгорі малюнки: дощ, сніг, льодовик, знизу – підземні води.

 

Самооцінювання. Оцініть свою роботу в групі

 

Обєднання в групи.

А: - Піймайте, кольорові сніжки!

А: - Обєднайтеся  в групи за кольором тексту на кульці.

А: - Складіть цитату та поясніть як ви її зрозуміли, повяжіть з твором.

«Сміливість – початок перемоги» Плутарх

«Істиний друг пізнається в нещасті» Езоп

 «Доки людина не здається, вона сильніша за свою долю» Еріх Ремарк

  • Нашу роботу ми продовжимо в такій формі: кожна група виконує завдання, а по сигналу міняються місцями рухаючись по колу

 

  1. Робота в групах відбуває.
  1. СТАНЦІЯ

Прокласти маршрут героя на гугл карті.

1 раунд

Поставити маркер на півострові Аляска, підписати.

Додати наступний опис: Місце на Півночі Канади, де в 1896 р. були відкриті багаті родовища золота та куди в його пошуках направлялись багато сміливців.

Поставити маркер на Великому Ведмежому озері, підписати. 

Додати опис : Місце звідки герой хотів вирушити на південь.

2 раунд

Поставити маркер та підписати Гудзонову затоку.

Додати опис : Місце куди йшов герой.

3 раунд

Поставити маркер та підписати гирло річки Коппермайн.

Додати опис : Місце де опинився герой в кінці твору.

  •  Міг би герой помітити що він збився зі шляху? За якими ознаками?

(Він йшов на південь, де ростуть високі, могутні дерева та де скільки хочеш їжі. Про те герой зустрів оленя, небо було постійно сірим, ні промінчика сонця, ставало все холодніше,  не зустрічались ні дерева, ні кущі, тільки мох.)

 

2 СТАНЦІЯ

 Q-коди

  • Розшифруйте слово і спробуйте пов’язати його з темою  уроку.

(Кожна група отримує по 2 кьюар-коди).

Рушниця, пічкури, вовк, гирло, льодовики, Ніл

 

Самооцінювання. Оцініть свою роботу в групі

3 СТАНЦІЯ

Заповнити таблицю.  Стан героя, стан погоди.

  • Випишіть з підручника цитатний матеріал, що описує стан погоди під час певної події
  • Зробіть висновок, чи повязані між собою стан героя з описом погоди?

 

Подія, стан героя

Стан природи

1 раунд

Зрада друга (страх)

 

Втратив орієнтири, заблукав  (розгубленість);

втеча риби в шпарину, лиса з куріпкою (безсилля)

 

2 раунд

Думки тільки про їжу (відчай)

 

Думки про подальший шлях (надія)

 

 

3 раунд

Погоня за куріпкою, зустріч з ведмедем, вовками (напівсвідоме існування)

 

Побачив корабель (подив, віра в порятунок)

 

 

-        Виписані вами описи природи відповідають стану героя?

-        Ми з вами говорили, що під час зображення образів героя і Білла, автор використав антитезу. Який художній прийом використав Дж. Лондон, щоб показати стан природи і стан головного героя? (Паралелізм).

-        Сформулюйте, яку роль відіграє пейзаж у творі. (Пейзаж підкреслює настрій головного героя, допомагає розкрити його внутрішній стан.)

 

ІУ. Узагальнення набутих знань.

1. Індивідуальна перевірка знань.

Тестування в Kahoot

1. Річка – це:

А) площа, з якої вода стікає в одну річку;

Б) головна річка з усіма притоками;

В) природний водний потік, що тече у виробленій ним заглибині;

Г) затоплена частина долини.

 

2. Події якого періоду історії Америки описані в оповіданні Д.Лондона «Жага до життя»:

а) «золота лихоманка» на Алясці;

б) об’єднання всіх штатів Америки в єдину державу;

в) вигнання індіанців із їх земель.

г) дослідження річки Клондайк

 

3. Більшість річок світу мають наступний тип живлення:

А) дощовий;

Б) льодовиковий;

В) сніговий;

Г) мішаний.

 

4. Визначте головну думку оповідання «Жага до життя»:

а) людина кидає виклик смерті і перемагає її;

б) треба жити в гармонії з природою;

в) золото дорожче за життя.

г) дружба пізнається в біді

 

5. Витоком річки може бути:

А) болото, льодовик, озеро, джерело;

Б) ліс, галявина, поле;

В) море, океан, озеро;

Г) долина, пустеля.

 

6. У творі Д. Лондона «Жага до життя» звучить ідея:

а) терпіння і труд все перетруть;

б) віри в людину;

в) боротьби за свободу.

г) спавжньої дружби

 

Самоперевірка. За кожну правильну відповідь візьміть монету

 

2. «Жива» скульптура

- Яка назва оповідання? «Жага до життя»

- Перекладіть цю назву з англійської мови: Love of life. «Любов до життя»

- Який переклад більш влучний? Чому?

Спробуйте створити «живу» скульптуру, яка б передала емоції, що викликав у вас твір.

 

У. Підсумок уроку.

1. Оцінювання

- Порахуйте кількість монет, які ви збирали протягом уроку. Поставте оцінку в щоденник на два предмета.

2. Домашнє завдання з географії: вивчити визначення з параграфу 48, вміти показувати на карті річки з Нотатків на ст. 147.

3. Інтерактивна вправа «Займи позицію»

- Повернемося до епіграфа уроку

Думки бувають на вагу золота, а бувають і просто на вагу.

Теодор Бер

Займіть позицію чи згодні ви зі словами Теодора Бера. Напишіть своє імя на звороті монетки та покладіть у відповідну скриньку. А розкрити свою думку з цього приводу я вас попрошу вдома. Напишіть есе на цю тему.

Так                                           Не зовсім                                          ні

Категорія: Методична скарбничка | Додав: Anet2111 (30.01.2020)
Переглядів: 222 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Имя *:
Код *:
Вхід на сайт
Пошук
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 244

Заставська Ганна Володимирівна
uCoz
счетчик посещений