Середа, 21.04.2021, 20:59
Вітаю Вас Гість | RSS

Статистика

Онлайн всього: 8
Гостей: 8
Користувачів: 0
Гості сайту

Каталог статей

Головна » Статті » Читайлик

Читати далі

 

ГАНС КРІСТІАН АНДЕРСЕН (1805–1875)

Данія

Відомий данський казкар. Народився в м.Оденсе в сім`ї бідного шевця і прачки. Був дуже обдарованою дитиною, мав гарний голос, любив співати, читати, декламувати; захоплювався театром, мріяв стати професійним актором.

Спочатку навчався в місцевій школі для бідних. Тільки в 16 років зміг продовжити навчання в гімназії, а згодом і в університеті.

У 14 років він відправився до Копенгагену. Не дивлячись на життєві негаразди, пише п`єси, оповідання, вірші. Але справжнє визнання принесли йому казки.

Жителі Данії надзвичайно цінують творчість Андерсена. У Копенгагені в Королівському саду встановлено пам`ятник казкарю та скульптурну групу “Дикі лебеді”. Вхід у копенгагенський порт оберігає скульптура Русалоньки,

вона є символом Данії.

Запроваджена Міжнародна Золота медаль імені Г.К.Андерсена – як найвища нагорода авторам літературних казок (1 раз на 2 роки)

Основні твори

”Казки, розказані дітям”: “Гидке каченя”, “Соловей”, “Снігова королева”, “Русалонька”, “Нове вбрання короля”, “Дикі лебеді”, “Стійкий олов`яний солдатик” ...

Читати казки       

Слухати аудіоказки        

Дивитися казки

Аналіз казки Г.К.Андерсена «Соловей»

1. Автор, назва. Г.К.Андерсен «Соловейко»

2. Жанр. Літературна чарівна казка

3.Герої. Імператор, Живий Соловей, Штучний Соловей, Смерть

4. Елементи сюжету

- Експозиція: Захоплення людей садом, лісом, палацом китайського імператора. Але спів солов'я найкращий.

- Зав’язка – імператор наказує солов'ю співати, жити у нього у палаці

- Розвиток дій – а) спів живого солов'я та спів штучної пташки;  б) соловей покидає палац імператора

- Кульмінація - Спів живого солов'я рятує імператора від смерті

- Розв'язка - одужання імператора

5.Тема – сила справжнього мистецтва, його влада над смертю

6. Ідея – перемога справжнього мистецтва над штучним та смертю. Лише душа, милосердя, співчуття, стають свідченням справжньої краси

7. Конфлікт. Протиставлення Штучного і справжнього солов'я

8. Чого навчає казка? Потрібно вміти прощати, по-доброму ставитися до людей, допомагати їм у скрутну хвилину, бути вірним. Люди завжди мають уміти відрізнити справжню красу від не справжньої. Краса, поєднана з добром,— велика сила.Справжнє мистецтво має дивовижний, чудодійний вплив на людину

9. Авторський задум казки Г. К. Андерсена. Авторський задум казки Г.К. Андерсена «Соловей» полягає у протиставленні істинної краси та штучної красивості, ствердженні всеперемагаючої сили мистецтва та висміюванні невігластва, відсутності розуміння природи й мистецтва, бездушності й низькопоклонства перед вельможними людьми.

10. Висновок.  Справжня краса в щирій, милосердній та співчутливій душі.

         

Літературний диктант

 

  1. Звідки китайський імператор дізнався про солов’я? (З япон­ської книжки)
  2. Хто знав, де знаходиться Соловей? (Маленька кухарочка)
  3. Які звуки придворні прийняли спочатку за спів солов’я? (Му­кання корови, кумкання жаб)
  4. «Звучить добре і схоже, але чогось не вистачає»,— сказали про механічного солов’я... (прості рибалки)
  5. Штучний соловей не міг розрадити хворого імператора й заспі­вати для нього, тому що... (його слід комусь завести, це просто нежива іграшка)
  6. Що відповів соловей на запитання імператора про винагороду? (Його щирі сльози — найвища нагорода.)
  7. Як придворні, прислуга реагували на хворобу імператора? (Від­вернулися від нього)
  8. Що за обличчя визирали з-за Смерті — милі та потворні? (Доб­рі й недобрі справи імператора)
  9. Чому соловей не радив імператорові розбивати штучного солов’я — свого суперника? (Тому що він теж прислужився ім­ператорові, зробив, що міг.)
  10. Про що попросив соловей імператора, згодившись прилітати до нього й співати? (Щоб він нікому про це не казав.)
  11. Як автор, судячи з такого висловлювання: «Навіть лакеї і по­коївки дали зрозуміти, що вони дуже задоволені, а це ж багато Значить! Відомо, що найважче догодити саме їм»,— ставиться до своїх героїв? (Із гумором, іронією, легкою насмішкою.)
  12. Слова солов’я «Я люблю твоє серце більше, ніж твою корону» означають, що... (соловей поважає більше доброту, щирість, аніж владу й багатство.)

Літературна гра "Так чи ні"

  1. На квітах у імператорському палаці були причеплені бантики й етикетки з назвами. (Ні) (— А що там було?)
  2. Про справжнього солов’я чула лише маленька кухарочка. (Так) (А чому не чули про нього придворні?)
  3. Коли імператору доставили пакет із написом «Соловей», він ви­рішив, що це ще одна книга про солов’я. (Так) (— А що це було?)
  4. Імператор захотів, щоб солов’ї заспівали дуетом. (Так) (— А що таке дует?)
  5. Солов’ї чудово співали разом. (Ні) (— Як співав живий соло­вей? А штучний?)
  6. «А краща пташка в нас-то залишилася»,— сказали придворні, коли соловей полетів до лісу. (Так) (—Чому вони вважали, що штучний соловей кращий за справжнього? Що сказав про ньо­го капельмейстер?)
  7. Спів штучного солов’я не сподобався простим рибалкам. (Так) (— А що вони сказали?)
  8. Тільки раз на місяць можна було заводити штучного солов’я. (Ні) (— А чому не можна було слухати його щодня?)
  9. Імператор тяжко захворів. (Так) (А хто визирав із-за постаті страшної старої?)
  10. На грудях імператора сиділа кішка. (Ні) (— А як до хвороби володаря поставилися придворні?)
  11. «Музику сюди, музику! — кричав імператор.— Співай хоч ти, мила пташечко, славна, золота!» І дорогоцінна пташечка заспі­вала. (Ні) (— А чому не співав штучний соловей?)
  12. Імператора врятував своєю піснею справжній соловей. (Так) (— А що зрозумів для себе імператор?)

Літературний диктант

  1.  Який будівельний матеріал, якщо вірити казці, використову­вався в Китаї для будівництва палацу імператора? (Порцеля­на —- рос. фарфор)
  2. Згадаймо одиниці виміру довжини, відстаней. (Метр, кіло­метр, дюйм, аршин, ярд, сажень.) А яка одиниця виміру назва­на в казці? (Далеко. «Сад тягнувся далеко-далеко».) Так, запи­тання можуть бути жартівливими.
  3. Яким видом спорту довелося зайнятися камергерові? (Бігом. «Ка­мергер бігав по всіх сходах згори та вниз, по всіх залах та кори­дорах, але ніхто, кого він стрічав, не чув ані слова про солов’я».)
  4.  Хто, на думку китайського імператора, найправдивіша люди­на? («Але ж книгу, в якій я прочитав про це,— заперечив ім­ператор,— прислав мені всевладіший імператор Японії, і в ній не може бути неправди!»)
  5.  Камергер пообіцяв куховарочці за те, що вона проведе придвор­них до солов’я, дістати дозвіл дивитися, як імператор (обідає)
  6.  Соловей подумав, що ... — імператор. (камергер)
  7. Чому, для чого після співу солов’я в імператорському палаці «дами набрали ... в рот»? (їм хотілося, щоб у горлі в них, коли розмовляли, переливало­ся, як у солов’я.)
  8. А що ще означає в українців «набрати в рот води»? (Мовчати)
  9. Одинадцять китайських крамарів назвали своїх сиів зовсім невідповідно до їхніх талантів. Як? (Соловей, але вони зовсім не мали «навіть натяку на голос».)
  10.  Яка якість у штучної пташки подобалася капельмейстеру найбільше? («...Ми не можемо передбачити, що саме заспіває справжній соловей, а в штучного все заздалегідь відомо... Мож­на розібрати його і показати всю будову всередині».)
  11.  Якби цей золотий подарунок імператора почепили на шию справжньому солов’ю, це б йому дуже зашкодило. Про що йдеться? (черевик)
  12.  Справжній соловей, урятувавши імператора, відмовився від нагороди. Що стало його нагородою? (Сльози, що ними імпера­тор віддячив йому щирим розчуленням від співу.)

Літературний диктант

1.Який  матеріал використовували для будівництва палацу? ( Фарфор )

2.Які квіти росли в саду імператора?  (Срібні дзвіночки )

3.Звідки імператор дізнався про живого соловя. ( З книги)

4.Яку характеристику соловю давали мандрівники? ( Все – таки це – найкраще )

5.Хто знав, де живе соловей? ( Маленька дівчинка-кухарочка )

6. З ким придворні переплутали соловя. ( Корова, жаба)

7.Кому належать слова: «Це все вигадки, чорна магія, ніякого солов’я в нас нема»? ( Камергеру )

8.Як імператор вирішив нагородити соловя?  (Носити на шиї його золотий черевик )

9. Якою біла справжня винагорода для соловя? ( Бачити сльози на очах імператора )

10.Як одинадцять крамарів  назвали своїх синів? (Соловями)

11.Назвіть повний титул штучного соловя. («Співець імператорського нічного столівка» за рангом номер перший з лівого боку)

12. Що означають дивні ( потворні, милі, ласкаві ) голови, що визирали  із складок великих оксамитових завіс? (То були всі злі й добрі діла імператора )

                           Порівняльна таблиця образів героїв казки

Штучний соловей

Справжній соловей

1. Дуже красивий, яскравий, із золота й срібла, прикрашений коштовним камінням

1. Маленька сіренька пташка

2. Знав лише одну з пісень справжнього солов’я

2. Знав безліч мелодій, міг у них від­творити всі барви життя

3. Замість душі у нього був меха­нізм, який слід заводити, ре­монтувати

3. Мав живу душу, здатну до спів­чуття

4. Байдужий до чужих радощів і страждань

4. Виявив милосердя, співчуття до імператора, своїми піснями вря­тував його

Категорія: Читайлик | Додав: Anet2111 (21.10.2016)
Переглядів: 1943 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Имя *:
Код *:
Вхід на сайт
Пошук
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 244

Заставська Ганна Володимирівна
uCoz
счетчик посещений