Середа, 21.04.2021, 20:59
Вітаю Вас Гість | RSS

Статистика

Онлайн всього: 8
Гостей: 8
Користувачів: 0
Гості сайту

Каталог статей

Головна » Статті » Читайлик

Читати далі

Марк Твен

  

Семюель Ленґхорн Клеменс

Американський письменник, гуморист, сатирик, публіцист, видавець. Найвідомішими творами є «Пригоди Тома Соєра» та «Пригоди Гекльберрі Фінна».
  • Народився30 листопада 1835 р., Флорида, Міссурі, Ас
  • Помер21 квітня 1910 р. (74 роки), Реддінг, штат Коннектикут, США
  • У шлюбі з Олівія Ленгдон (1870-1904 рр.)
  • Батьки: Джейн Лемптон Клеменс, Джон Маршал Клеменс
  • Діти: Жан Ламптон Клеменс, Клара Лангон Клеменс, Олівія Сюзан Клеменс

Псевдонім — вигадане ім’я.

Автобіографічний твір — це твір, у якому автор використовує епізоди власного життя.

Історія створення повісті «Пригоди Тома Сойєра»

1875 року Марк Твен (псевдонім, справжнє ім’я Семюел Клеменс) розпочав писати «Пригоди Тома Сойєра» — книгу, якій судилося увійти до скарбниці світової літератури. Спочатку він ду­мав, що ця книга не для дітей, що її читатимуть тільки дорослі. А невдовзі заявив, що цей твір — для хлопчиків і дівчаток. Така невизначеність була, безумовно, не випадковою. Одним з об’єктів нищівної критики в СІНА стала тогочасна дитяча література. На час появи твору «Пригоди Тома Сойєра» поширеним жанром дитячої літератури були так звані книги для недільної школи. Напи­сані в сентиментально-набожній манері, вони роз­повідали про хороших дітей, які потраплять до Раю, і про поганих, що, звісно, закінчать життя на шибениці. Традиційним персонажем цих книжок був доброчесний, побожний і кволий хворобливий хлопчик, що встигає перед смертю навернути на праведний шлях маленького негідника, який не бажає відвідувати недільної школи.

Книга Твена була полемічно спрямована про­ти такої літератури, пародіювала її, утверджу­ючи любов до свободи, до всього чистого, здорово­го, світлого в людині. Ці ідеї письменник втілив в одному з найчарівніших образів своєї творчо­сті — в образі відчайдушного шибеника Тома.

У «Пригодах Тома Сойєра» Марк Твен спро­бував воскресити проведені в Ганнібалі дитячі роки, які, попри всі незгоди, що їх судилося пережити його родині, збереглися в пам’яті як ідилія: містечко, що купається в сонячному ма­реві, лісисті пагорби, на схилах яких він із дру­зями грався в розбійників, і велична широчінь Міссісіпі.

Біографи вже давно встановили, що більшу частину пригод Тома Сойєра автор пережив сам у віці свого героя. Неподалік від Ганнібала справді існував безлюдний острів, куди хлопчаки тікали, щоб сховатися від «цивілізації» дорослих, або ж ховалися в печерах поблизу міста. У Ганнібалі, у натовпі босоногих хлопчаків, він уперше зустрів прототипів своїх майбутніх героїв — Тома Сойєра, Гекльберрі Фінна, Джо Гарпера. Був у Ганнібалі й індіанець Джо, що ледь не вмер від голоду, за­блукавши в одній із печер.

Дружба Семюеля Клеменса з маленьким воло­цюгою Томом Бленкеншипом, згодом увічненим ім’ям Гекльберрі Фінн, стала однією з найяскра­віших згадок у житті, попри заборону дорослих дружити з ним. Та малий Сем порушував забо­рони ледь не щодня. Він випробовував на кото­ві ліки, що призначалися йому самому, жахав матір, приносячи додому вужів і кажанів. Часто йому вдавалося уникнути заслуженої кари, і він разом з друзями Томасом Сойєром та Томом Блен­кеншипом мріяв про повторення подвигів Робін Гуда та пригод Робінзона Крузо.

У спогадах Твена ці епізоди його дитинства оповиті ореолом, тому він не раз звертався до них у своїх творах, заробляв публічним читанням своїх гумористичних оповідань. Як кореспон­денту «Альта Каліфорнія» йому вдається взяти участь у середземноморському круїзі на паропла­ві «Квакер-Сіті», під час якого він зібрав матеріал для своєї першої книги «Простаки за кордоном». Тоді ж письменник побував і в Україні — відвідав Одесу, Севастополь та Ялту, а також резиденцію російського імператора в Лівадії.

 

Марк Твен
Пригоди Тома Сойєра

(читати)

    

Повість — прозовий, досить великий, середній за обсягом епіч­ний твір, у якому йдеться про історію людського життя в усій його різноманітності, переплетенні з іншими людськими долями.

 

 «Пригоди Тома Сойєра» — повість. Досить великий прозовий (епічний) твір. Ідеться про головно­го героя Тома Сойрра, його друзів — Гека, Джо, Беккі, їхніх бать­ків, жителів містечка. Описано події, учинки героїв, їх портрети, місцевість, де відбуваються події, де проходить життя персонажів у всіх його виявах.

 

Сюжетом називають перебіг дій та послідовність їх розвитку.

Елементи сюжету:

  • експозиція виконує функцію інформування читача про «розта­шування сил», що визначатимуть конфлікт твору, попереднє, у найзагальніших рисах, знайомство з персонажами твору, введення в ситуацію, у якій визріває конфлікт;
  • зав'язка — той етап розвитку дії, який визначає «зав’язування» в ній певного конфліктного вузла, окреслення такої події, що є початком розгортання основного конфлікту твору. Твір може відразу починатися із зав’язки, тоді вона зазвичай набуває більш гострого й напруженого характеру, може створювати враження несподіваності й загадковості. Зав’язка творів, яким передує екс­позиція, має зазвичай плавніший і послідовніший перебіг дії;
  • розвиток дії— це весь її перебіг, починаючи від зав’язки й за­вершуючи кульмінацією твору. Ця ланка розгортання дії твору зазвичай є низкою перипетій, тобто поступових ускладнень дії, мета яких — дедалі більше загострення конфлікту, доведення його до стану, у якому його внутрішня суть виявляється з най­більшою повнотою й певністю;
  • кульмінація — момент найбільшого напруження дії, найвищої точки розвитку конфлікту, момент максимального загострення конфліктної ситуації, окресленої у творі (може бути не один, а кілька кульмінаційних моментів);
  • розв'язка — це та частина сюжету, яка завершує дію, доводить до їх логічного розв’язання події, зав’язані в конфліктному вузлі твору, частково або й повністю розв’язує зовнішній бік конфлікту.

Сюжети окремих художніх творів можуть містити й додатко­ві елементи, з-поміж яких розрізняють: передісторію — розповідь про життя чи епізоди з життя героїв твору, що не включено безпо­середньо в зображувану дію; подальшу історію — більш-менш роз­горнуту розповідь про долю героїв поза безпосередньо зображува­ною дією:

  • пролог — початковий епізод прозового або (частіше) драматич­ного твору, у якому щось повідомлено про наміри та завдання автора або стисло викладено зображувані далі події, або, наре­шті, змальовано певну подію, що відокремлена в часі від основ­ної дії, передує їй і повідомляє про неї;
  • епілог — завершальну частину твору. У ній автор (у драмі — від імені кого-небудь із персонажів) звертається до публіки безпо­середньо: висловлює якісь узагальнювальні судження, дякує за увагу, просить прихильно поставитися до його твору. Інколи епілогом називають подальшу історію.

Елементи сюжету повісті «Пригоди Тома Сойєра»

Експозиція

1. Покарання Тома т.Поллі

2. Розваги хлопчаків

3. Отримання нагороди в недільній школі

4. Шкільні будні Тома

Зав’язка

5. На кладовищі

Розвиток дії

6. Муки сумління Тома, хвороба Беккі

7. На острові

8. Несподіване повернення хлопців

9. Благородний вчинок Тома в школі

Кульмінація

10. Том у суді

11. Нові розваги — пошуки скарбів

12. Том і Беккі в печері

Розв’язка

13. Загибель індіанця Джо

14. Том і Гек розбагатіли

 

«Відтвори, події послідовно»

Пошуки скарбів (4).

Том знайомиться з Беккі (1).

«Пірати» присутні на власному похороні (3).

Загибель індіанця Джо (7).

Трагедія на цвинтарі (2).

Гек рятує вдову Дуглас (5).

Том і Беккі в печері (6).

 

Гумор — це серйозність, яка ховається за жартом.

Почуття гумору — одна із запорук оптимістичного світосприйняття.

Як відомо, Марк Твен сам його мав і дуже цінував це почуття в інших людях. Можливо, саме тому гумор часто присутній у його творах. Є він і в повісті «Пригоди Тома Сойєра».

Поняття про комічне, гумор, іронію, сатиру.

Комічне (комізм) (грецьк. komikos — смішний) — відображення дійсно­сті, яке супроводжується сміхом без співчуття, страху і пригнічення.

Гумор (лат. humor — волога, рідина) — різновид комічного, відобра­ження смішного в життєвих ситуаціях і людських характерах.

Іронія (грецьк. еігопеіа — лукавство, глузування, удавання) — худож­ній троп, який виражає глузливо-критичне ставлення митця до предмета зображення.

Сатира (лат. satira — суміш, усяка всячина) — особливий спосіб ху­дожнього відображення дійсності, який полягає в гострому осудливому осміюванні негативних явищ.

Запитання і завдання:

  1. Подумайте, який характер сміху в повісті. (Автор використовує і гумор і іронію.)
  2. Що висміює письменник? (Життя містечка Сент-Пітерсберга, його жителів. Використовує іронію. Розповіді про Тома — гумор.)
  3. Подумайте, який вид комічного використовує автор для зображення світу дітей та дорослих? (Для зображення світу дітей — гумор, для вчинків дорослих — іронію.)
  4. Як на вашу думку, чим це можна пояснити? (Тим, що Марк Твен лю­бив чистий і щирий світ дітей. А зображуючи світ дорослих намагався викликати негативне ставлення до деяких їхніх ідеалів: поклоніння грошам, скупість, глупота, жорстокість, лицемірство тощо.)

                                  Смішне та сумне в повісті «Пригоди Тома Сойєра»

Смішне

Сумне

• Уміння Тома перетворити фарбування паркану на захопливе заняття та ще

й збагатитися на цьому;

•   перелік «трофеїв», «багатств» Тома;

•   забобони хлопців та повір'я;

•   намагання знайти скарб;

• заздрість «свободі» Гека Фінна, його одягу тощо

• Неслухняність хлопців, ризик життям і здоров'ям;

  •   злочини дорослих, їхнє боягузтво;

• неуважне ставлення до потреб дітей, до їхнього життя тощо

«Марк Твен жартує»

***

Молода симпатична дама цікавиться у Марка Твена, чи правда, що людина походить від мавпи.

  • Так.
  • Всі-всі й навіть я?
  • Так, але від дуже гарненької.

***

Одного разу банкір запитав Марка Твена:

  • Чим пояснити, що у вас багато мозку і так мало грошей?
  • Бачите,— відповів знаменитий письмен­ник,— природа любить рівновагу. У середньому у нас із вами порівну.

***

Працюючи редактором газети, Марк Твен отримував багато рукописів. Одного разу його не на жарт розсердив один опус. Редактор написав автору наступного листа: «Дорогий друже! На жаль, відсутність місця примушує нас відмовити­ся від вашого твору, та не втрачайте надії. Незаба­ром ми придбаємо кілька корзин для паперу. Ми із задоволенням помістимо туди й вашу працю».

***

Марк Твен повернувся із подорожі Європою. Хтось попросив письменника поділитися своїми враженнями про Францію. Він сказав:

  • Там немає зими, немає літа і немає духов­ності. А так — прекрасна країна.

***

Приїхавши в один із лондонських готелів, Марк Твен побачив у книзі записів приїжджих замітку: «Лорд Л. із камердинером». Письменник написав: «Марк Твен із валізою».

***

Марк Твен написав одному юнакові, який жа­лівся, що батьки його не розуміють: «Потерпіть! Коли мені було чотирнадцять років, мій батько був такий тупий, що я ледве з цим мирився. Та коли мені виповнився 21 рік, мене вразило те, на­скільки цей старий чоловік порозумнішав».

***

  • Як пишуть популярні книги?
  • О, це дуже просто! — відповів письмен­ник.— Для цього досить мати папір і перо, а по­тім без всяких зусиль можете молоти все, що спаде на думку. А проблема якраз у тому, що на думку спаде.

                 Події твору та риси характеру Тома

Ситуації

Риси характеру

Невідвідування школи.

пустун, бешкетник, безтурботний

Крадіжка цукру, варення

хитрий

Участь у хлопчачих бійках.

самовпевнений, бешкетник

Залучення приятелів до роботи (уникнення покарання і отримання нагороди)

кмітливість, винахідливість, перетворив працю на гру

Зародження симпатії до Беккі

чутливий, старається зачарувати її безглуздими хлопчачими трюками

Пригоди в церкві

нетерплячість, фантазер, веселість

«Хвороба» Тома

винахідливість

Зустріч з Геком

сміливість

Зізнання  у коханні до Беккі

романтичність, чуттєвість

Поведінка у школі

гра з жуком, зухвалість, легковажність

Нічна пригода на цвинтарі

страх

Втеча з дому.

Поведінка героя на острові.

Таємне повернення додому.

безтурботність, неслухняність, вірність друзям. Треба, щоб і Геку хтось зрадів", -звернувся Том до тітки Поллі.

Покарання з а Беккі

благородство

Виступ у суді

шляхетність, чесність, правдивість

Том і Беккі у печері

сила волі, мужність, наполегливість

Гек рятує вдову Дуглас

чесність, мужність

Том і Гек знаходять скарби

шляхетність, розум, винахідливість

           Анкета-характеристика Тома Сойєра

Ім’я, прізвище

Том Сойєр

Місце проживання

м. Сент-Пітерсберґ

Батьки, опікуни, родина

Батьків немає, виховувала тітка Поллі, сестра матері

Вік

10-12 років

Освіта

Навчається у школі, відвідує недільну школу при церкві

Пригоди

Відвідування вночі цвинтаря, став свідком страшного злочину; утік на безлюдний острів; шукав скарбів; загубився в печері; знайшов скарб

Вчинки

Сміливо свідчив у суді, порушивши клятву другові заради справедливості й милосердя; підтримував Беккі, коли загубилися в печері, зрештою знайшов вихід, урятував себе і її

Риси характеру

Трохи бешкетливий, нерозважливий, справедливий, чесний, фантазер, благородний, людяний, кмітливий, веселий, розумний, вірний у дружбі, витривалий, романтичний шукач пригод

Ставлення до друзів

Може пожартувати над друзями; відданий друзям, але в серйозних випадках діє справедливо, благородно, відповідно до совісті й здорового глузду; чутливий; подбав про те, щоб хтось порадів поверненню не лише його, а й бездомного друга Гека

Ставлення інших героїв до нього

Тома люблять усі, навіть ті, кому він інколи завдає неприємностей, клопоту (як тітка Поллі); довіряють, покладаються на нього (як Беккі й і

Характеристика героя

Персонаж

«В ньому біс сидить... він син моєї покій­ної сестри...», «Його мокра чуприна була ретельно пригладжена щіткою, і короткі кучерики лежали рівно й гарно...»

Том Со­йєр

«Чарівне голубооке створіння з двома довгими золотистими кісками, в білому платтячку та вишитих панталончиках»

Беккі  Тетчер

«...був сам собі господар і робив усе, що йому заманеться. За сухої погоди він ночував на чужих ганках, а коли дощи­ло — у порожній бочці...»

Гекльберрі Фінн

  1. Боявся старої пані з наперстком.
  2. Ніколи не повертався з водою раніш ніж за годину.
  3. Не міг устояти від спокуси побачити болячку на нозі.
  4. Любив наспівувати «Дівчата з Буффало».
  5. Замість білої мармурової кульки отри­мав удар пантофлею

Джім

  1. За його провину було покарано іншого.
  2. Постраждав за те, що зміг відрізнити чорне від білого.
  3. Якось йому довелось чути передсмерт­ний стогін.
  4. Не любив пустощів.
  5. Ледь не втратив брата

Сід

  1. Його відшмагали за нібито випиті вершки.
  2. Мав прізвисько Гроза Морів.
  3. Почувши «пречудову штуку», відреагував індіанським бойовим покликом.
  4. Входив до когорти воскреслих страд­ників.
  5. Розповів про витівку свого товариша

Джо

Гарпер

 

Світ дорослих і світ дітей

Діти

Дорослі

Спільне

Чесність, порядність, доброта, благородство

Відмінне

Пригоди, романтика, дружба, беш­кетництво, своя система цінностей (кульки,склянки,дохлий пацюк та ін.)

Поміркованість, гроші, плітки, не­втручання; інколи — порушення закону і навіть злочини

Порівняльна таблиця-характеристика

головних геро­їв повісті — Тома Сойєра й Гекльберрі Фінна.

Том

Гек

Спільне

Хлопці приблизно одного віку, один сирота, інший — безпритульний, веселі, бешкетливі, людяні, добрі, сміливі, кмітливі, благородні, мрій­ники; мають шкідливі звички — курять

Відмінне

Освічений, начитаний

Волелюбний

Вигадливий

Неосвічений, не відвідував школи, церкви

Гарний організатор

Має багато шкідливих звичок: «не­роба, безпритульний і розбишака», неохайний,лаявся

Підприємливий

Уміє приймати рішення в екстре­мальних ситуаціях

Чутливий, легко закохується

 

Вірний у дружбі

 

Не завжди дбає про спокій близьких

 

 

Літературний диктант

  1. Назвіть справжнє ім’я Марка Твена. (Семюель Ленгхорн Кле­менс.)
  2. Як звали зведеного брата Тома? (Сід.)
  3. Ім’я хлопчика, якого найбільше боявся Том. (Бен Роджерс.)
  4. Які подарунки отримав Том від тих, кому давав білити паркан? (Яблуко, паперового змія, дохлого пацюка, 12 алебастрових кульок, поламаний пищик, скельце від синьої пляшки, порожню котушку, ключ, грудку крейди, олов’яного солдатика, шість пістонів, одно­оке кошеня тощо.)
  5. Назва вихідного костюма Тома. (Другий.)
  6. Який день тижня Том не любив найбільше? (Понеділок, оскільки знову потрібно було йти до школи.)
  7. Як Том потрапляв додому, коли спізнювався? (Через вікно.)

Літературний диктант

  1. Прізвище вдови, яка піклувалася про Гека. (Дуглас.)
  2. Ім’я індіанця. (Джо.)
  3. Кличка кота тітки Тома. (Пітер.)
  4. Прізвище вбитого лікаря. (Робінсон.
  5. )Прізвище шкільного това­риша Тома. (Гаспер.)
  6. Ім’я зведеного брата Тома. (Сід.)
  7. Прізвище чоловіка, якого несправедливо ув’язнили. (Поттер.)
  8. Ім’я тітки Тома. (Поллі.)
  9. Прізвище Емі, першого кохання Тома. (Лоренс.)
  10. Ім’я дівчинки, яка подо­балася Тому. (Беккі.)

Літературний диктант

  1. Ім’я головного героя. (Том)
  2. Ім’я вдови, яку врятував Гек. (Дуглас)
  3. Прізвище чоловіка, якого індіанець Джо звинуватив у вбивстві. (Поттер)
  4. Ім’я дівчинки, яка подобалася Томові. (Беккі)
  5. Містечко, в якому відбувались події повісті. (Сент-Пітерсберг)
  6. Той, хто разом із синами допоміг Гекові врятувати вдову. (Вал­лієць)
  7. Справжнє прізвище автора повісті «Пригоди Тома Сойєра». (Клеменс)
  8. Прізвище найкращого друга Тома. (Фінн)
  9. Псевдонім, який взяв собі письменник. (Марк Твен.)

Літературний диктант

  1. Як ви думаєте, чому жителі містечка, підозрюючи індіанця Джо в поганих вчинках, мовчали? (Тому що вони всі його боялися.)
  2. Чому Том і Гек спочатку мовчали? (По-перше, хлопці поклялися мовчати. По-друге, вони теж боялися, як і дорослі.)
  3. Як хлопці сприйняли свідчення індіанця Джо на суді? (Були вра­жені брехнею індіанця.)
  4. Чому Том і Гек ходили до ув’язненого ГІортера? Як це їх характе­ризує? (Хлопці ходили до ув’язненого Портера, тому що співчували йому і намагалися підтримати невинного бідолаху. З їхнього боку це був вияв благородства і сміливості. Адже вони ризикували своїм життям.)
  1. Як хлопці допомогли слідству? (Том виступив у суді і розказав усю правду.)
  2. Як ви думаєте, чи боявся він це зробити? (Звичайно, адже індіа­нець Джо міг з ним поквитатися в будь-який момент.)
  3. Якими були наслідки цього виступу для Тома? (Він став популяр­ним, оскільки про нього писали в газетах. Але «тінь індіанця Джо як бачимо, Том і Гек виявилися сміливішими, ніж дорослі мешканці містечка. Це був перший серйозний вчинок героїв.)

Дати відповіді на запитання:

  • Які дві армії воювали в Сент-Пітерсберзі? (Армії Тома Сойєра і його друга Джо Гарпера).
  • Скільки костюмів було в Тома? (Два: повсякденний і святко­вий, який просто називали «другим»),
  • Як звали «даму серця» Тома Сойєра, яку витіснила Беккі Тет­чер? (Емі Лоренс).
  • Чому Том вступив до товариств'а тверезості? (Його привабив блискучий мундир з червоним шарфом).

Літературний диктант

  1. Кому з героїв твору Марка Твена «Пригоди Тома Сойєра» належать слова: «Хто попускає дитину, той її псує»? (Поллі)
  2. Хто такий Чорний Месник Іспанських Морів? (Том)
  3. Професія, омріяна Марком Твеном. (Моряк)
  4. Яка кличка кота тітки Поллі? (Пітер)
  5. Яке слово було паролем піратів Тома і Гека? (Кров)
  6. Ім’я дівчинки, яка подобалася Тому. (Беккі)
  7. Чоловік, якого несправедливо ув’язнили. (Поттер)

                   

Клоуз-тест

(Кожна правильна відповідь — 2 бали.)

   1. Том прийшов додому, мов чорна хмара... (бо Беккі демонстративно приді­ляла увагу Альфреду, розглядаючи з ним книжку).

  1. Тітка Поллі сказала, що пробачила б Томові тепер хоч і мільйон гріхів, ... (тому що дійсно в кишені куртки знайшла записку Тома про те, що вони не втонули, а пішли в пірати).
  2. Учитель містер Доббінс постійно читав книгу «Анатомію», тому що... (його заповітною мрією було стати лікарем).
  3. Том відбув покарання за зіпсований підручник, не дуже всім тим перейма­ючись, тому що... (думав, що, може, сам це випадково й зробив, бешкетуючи в класі з товаришами).
  4. У Беккі був зацькований і безпорадний вираз обличчя, як у кроля, на яко­го було націлено рушницю, тому що... (вона гадала, що Том викриє її про­вину).
  5. Том без жодного звуку витримав найжорстокіше покарання від учителя за пошкоджену книжку, бо... (знав, що на нього чекає вдячність Беккі).

Тестування

 

1. Марк Твен мріяв стати:

   а) кухарем;         

^ б) моряком;        

   в) дослідником.

 

  1. Гек Фінн зводив бородавки:

   а) здохлими жабами;             

^ б) здохлими котами;              

   в)  здохлими собаками.

 

  1. Тітка Поллі давала Тому ліки під назвою:

    а) «Антигрипін»;   

    б) «Антистрес»;            

^ в) «Антибіль».

 

  1. Як називалася команда хлопчаків на чолі з Томом Сойєром?

^ а) «Ватага Тома Сойєра»;

   б)  «Компанія Тома Сойєра»;

   в)  «Зграя Тома Сойєра».

 

  1. Яке слово було паролем піратів Тома і Гека:

    а) смерть;          

^ б) кров;              

   в) життя.

 

  1. Місце, де був захований скарб, Том позначив:

^а) хрестом;           

  б) стрілкою;           

  в) колом.

 

  1. Кому з героїв твору належать слова: «Хто попускає дитині, той її псує»?

    а) судді Тетчеру;  

    б) удові Дуглас;           

^ в) тітці Поллі.

 

  1. Хто такий Чорний Месник Іспанських Морів?

    а) Джо Гаспер;             

^ б) Том Сойєр;        

    в) Гекльберрі Фінн.

 

  1. Коли Том був небесним ангелом?

^ а) коли розповідав сон;

   б)  коли фарбував паркан;

   в)  коли втік на острів.

 

  1. Скільки днів Том з Беккі пробули в печері?

    а) два; 

    б) сім;  

^  в) три.

Тест тренувальний

Марк Твен «Пригоди Тома Сойєра»

1.  Псевдонім Марк Твен означає:

     а) військовий термін;    

     б) лоцманську команду;   

     в) історичне поняття.

2.  Події повісті відбуваються у місті:

     а) Сан-Франциско;        

     б) Сент-Пітерсберг;            

     в) Лос-Анджелес.

3.  Хто виховував Тома Сойєра:

     а) тітка;               б) дядько;                  в) батько?

4.  Що допомогло Томові побілити паркан:

     а) страх перед покаранням;    

     б) бажання догодити тітці; 

     в) винахідливість?

5.  Покарання фарбуванням паркану відбулося у :

     а) п’ятницю;       б) суботу;                 в) неділю.

6.  Бен Роджер уявляв себе до зустрічі з Томом, який білив паркан:

     а) лоцманом;                 

     б) пароплавом «Велика Міссурі»;

     в) пароплавом, капітаном і сигнальним дзвоном.

7.  Піти на кладовище виводити бородавки Том домовився з:

     а) Беном;             б) Джімом;               в) Геком.

8.  Який сигнал мав викликати вночі з дому Тома:

     а) свист;             

     б) нявкання;            

     в) гавкання?

9.  Для обряду виведення бородавок необхідно принести з собою:

     а) мертвого пацюка;     

     б) мертву сову;               

     в) мертву кішку.

10. Хлопчики на кладовищі стали свідками: 

      а) появи привидів;        

      б) викрадення хрестів;     

      в) вбивства.

11. У суді Том урятував від шибениці:

      а) лікаря Робінзона;    

      б) Мефа Понтера;              

      в) індіанця Джо.

12. З ким Том заблукав під час прогулянки у печері:

      а) Сідом;                  

      б)  Мері;        

      в)  Беккі?

 

Ключ до тесту: 1б;   2б;   3а;   4в;   5б;   6в;   7в;   8б;   9в;   10в;   11б;   12в.

Тестові завдання

  1. Місто, у якому народився Марк Твен:

а) Флорида;                        б) Ганнібал;

в) Сент-Пітерсберґ;              г) Вашингтон.

  1. Справжнє ім’я Марка Твена:

а) Семюель Ленґхорн Клеменс;

б) Джорж Редьярд Клеменс;

в) Ганс Крістіан Клеменс;

г) Джон Гріффіт Чейні.

  1. Марк Твен у перекладі з англійської означає:

а) глибока річка;                   

б) мірка два;

в) два сажні;

г) право руля.

  1. Довгоочікувана вдача чекала на Марка Твена у галузі:

а) золотошукання;                   б) мореплавства;

в) літератури;                      г) живопису.

  1. Події повісті «Пригоди Тома Сойєра»:

а) вигадані;

б) узяті з легенд та переказів;

в) узяті із життя Марка Твена та його друзів;

г) запозичені із фольклору.

  1. Тітку Тома Сойєра звали:

а) Моллі;                            б) Бенні;

в) Поллі;                            г) Доллі.

  1. Що обіцяв Том Джиму за фарбування паркану?

а) Білу мармурову кульку; б) перлину;

в) тенісну кульку;                г) дохлого пацюка.

  1. Який пароплав зображав Бен Роджерс?

а) «Велика Міссурі»;            б) «Велика Міссісіпі»;

в) «Велика машина»;            г) «Титанік».

  1. Що пообіцяв Бен дати Тому за можливість пофарбувати?

а) Серединку яблука;              б) ціле яблуко;

в)   яблуко, що залишилося; г) грушу.

  1. Жанр твору «Пригоди Тома Сойєра»:

а) оповідання;                     б) повість;

     в)       казка;                       г) поема.

 

Інтерактивна презентація

Категорія: Читайлик | Додав: Anet2111 (05.01.2017)
Переглядів: 8587 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Имя *:
Код *:
Вхід на сайт
Пошук
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 244

Заставська Ганна Володимирівна
uCoz
счетчик посещений