Субота, 17.04.2021, 16:28
Вітаю Вас Гість | RSS

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Гості сайту

Каталог статей

Головна » Статті » Читайлик

Читати далі

Льюїс Керролл (1832-1898) «Аліса в Країні Див»

                         

«Паспорт» Країни Див

Місце знаходження

Книга «Аліса в Країні Див»

Автор

Льюїс Керролл

Рік появи(видання)

1865

Тема

Дивовижні, фантастичні пригоди дівчинки Аліси вві сні

Головна героїня

Аліса

Прототипи, натхненники образів

Дочки декана Ліддела, друга Кер­ролла,— Лоріна, Аліса й Едіт

Інші, другорядні герої

Білий Кролик, Березневий Заєць, Капелюшник, Соня, Герцогиня, Король, Королева, Фальшивий Че­репаха, Грифон та ін.

Головна думка (ідея)

Слід прагнути до пізнання світу, мріяти, бути чесним та сміливим, цінувати прості радощі життя, щасливе дитинство

Художні особливості мови

Наявність парадоксів, нонсенсу, каламбурів, пародій на вірші, гри слів, фразеологізмів та ін.

Упізнайте ге­роя за його словами або словами інших героїв про нього

Аліса

Капелюшник

Білий Кролик

Чеширський Кіт

— Ото буде дивина, якщо я пролечу просто крізь Землю! Певно, весело буде вискочити поміж людей, що ходять дого­ри дригом! Анти- пати, чи як їх...

— Взагалі не одне! Ти б іще сказала, що «я бачу те, що їм»,— це те саме, що «я їм те, що бачу»!

— Ой лишенько! Ой лишенько!

Я запізнююсь!

— Я була б вам вдячна, якби ви не з’являлися та не зникали так раптово. Від цього в кого хо­чеш голова піде обертом

— Ні, спершу роздивлюся й побачу,є на пляшці напис «Отрута» чи не­має...

— Я тобі казав, що масло не піді­йде!

— Герцогиня! Герцогиня! Ох, мої хороші лапки! Ох, моя шубка, мої вусики! Вона мене покарає, не будь тхори тхора- > ми, покарає! Та де ж я їх упустив, от лихо!

— Як бачиш, собака гарчить, коли сердитий, і метляє хвостом, коли задоволе­ний. Я ж гарчу, коли задоволе­ний, і метляю хвостом, коли сердитий

— Що за дивне відчуття! На­певно, я склада­юсь, як підзорна труба

— Якби ти знала Час так добре, як я, то не думала б, що його легко викинути. Він не з хирляків, спро­буй ще підніми

— Так, Мері Енн, що це ти тут ро­биш? Ану швидко додому й притяг­ни мені віяло та пару рукавичок! Ану бігцем!

 

Пояснити сталі вислови (фразеологізми):

  • Дав хропака — спав.
  • Спало на думку — додумався.
  • Вбити час — проводити час безцільно, бездіяльно.
  • Змигнути не встигнеш — швидко, миттєво.
  • Пальцем не поворухнути — нічого не робити.
  • Тягти кота за хвіст — зволікати.
  • Сюди більше не ногою — не бувати десь.
  • Голова обертом — клопітно, шумно або багато справ.
  • Й слід запався — швидко зник.
  • Ні в сих ні в тих — почуватися ніяково.
  • Дерти горлянку — кричати.
  • Помчав, як обпечений,— швидко.
  • Гострий на язик — дотепний, ущипливий, уїдливий.
  • Ладна в землю запастися — дуже засоромилася.
  • Припнути язика — замовкнути.
  • Піти котові під хвіст — пропасти даремно.
  • Дерти носа — зазнаватися, пишатися, гордувати.

Літературний диктант

  1. Як Аліса потрапила до будинку Білого Кролика? (Пішла шука­ти його рукавички та віяло.)
  2. Після чого Аліса почала рости в домі Кролика? (Випила щось невідоме із пляшечки.)
  3. Які переваги побачила Аліса в тому, що вона так виросла? (Уже не стане старшою, не буде бабусею.)
  4. У чому дівчинка вбачала неприємні наслідки того, що вона ви­росла? (Потрібно буде завжди учити уроки.)
  5. За допомогою чого Алісі вдалося відновити свій зріст? (Тварин­ки скинули їй камінці, які перетворилися на кекси, і один із них дівчинка з’їла.)
  6. Як"Аліса врятувалася від гігантського цуценяти? (Кидала йому гілочку, щоб він її хапав.)
  7. Про який приклад перетворення нагадала Аліса Гусені? (Гусе­ніна лялечку, а потімна метелика.)
  8. Який вірш спробувала прочитати дівчинка Гусені? («Ти ста­рий, батьку Віллі...»)
  9. Що порадила Гусінь Алісі щодо зміни її зросту? (їсти гриб з од­ного боку та з іншого.)
  10. Хто подумав про Алісу з довгою шиєю, що вона — змія, й на­гримав на неї? (Велика голубка, яка сиділа на гнізді.)
  11. Чому всі в будиночку Герцогині чхали? (Кухарка сипала в страву багато перцю.)
  12. На кого перетворилося дитинча, яке бавила Герцогиня? (На порося)

Тестові завдання

  1. Аліса сиділа на бережку ріки з:

а) братом;                         б) сестрою;

в) подружкою;                    г) чарівником-казкарем.

  1. Повз Алісу промчав, щось бурмочучи:

а) сірий кролик з рожевими очицями;

б) березневий заєць з блакитними очима;

в) рудий собака з рожевим бантиком на шиї;

г) білий кролик з рожевими очима.

З. Над чим дівчинка не замислилась, стрибнувши в кролячу нору?

а) Я к же їй потім звідти вибратись;

б) що скаже сестра, коли її не побачить;

в) що подумає кролик, коли побачить, що за ним женуться;

г)  чи не забруднить вона свій святковий одяг.

  1. Пролітаючи в норі, Аліса прихопила з собою:

а) красиву картину;                    б) різнобарвну парасольку;

в) баночку із джемом;             г) географічну карту (малу).

  1. Аліса вважала, що буде дивно й весело, якщо вона:

а) стане невидимою і дізнається, що роблять її однолітки, що говорять і що їдять;

б) стане метеликом і прилетить до сестри, стане її лоскотати;

в) пролетить крізь Землю й вискочить серед людей, які ходять догори дриґом;

г)  перетвориться на літак і облетить усю Землю.

  1. Хто сумуватиме за Алісою увечері?

а) Кішка Діна;               б) папуга;

в) песик Джо;                  г) морська свинка.

  1. Аліса відімкнула ключиком дверцята, подивилася крізь ма­ленький, завузький для неї коридор і побачила:

а) зелені луки й річку;    б) густий темний ліс;

в) пишний сад;             г) королівський палац.

  1. Аліса хотіла, щоб вона вміла складатися, як:

а) мамина парасолька;    б) підзорна труба;

в) пожежна драбина;      г) туристський намет.

  1. За що головна героїня хотіла накрутити собі вуха?

а) Що не вивчила уроки;

б) що розбила улюблену вазу;

в) що шахраювала, граючи з собою в крокет;

г)  що образила свою сестру, розповівши мамі її секрет.

  1. Як саме Аліса вирішила бути добрішою до своїх ніг?

а) Надсилати їм подарунки до кожного Різдва;

б) ніколи не забувати ретельно зав’язувати шнурочки на чере­виках;

в) не бігати прудко, щоб не впасти й не забитися;

г)  не бруднити й не рвати панчішок, шкарпеточок.

  1. Білий Кролик, злякавшись питання Аліси, випустив:

а) краватку й носову хустинку;

б) окуляри й телефон;

в) парасольку та плащ;

г) рукавички та віяло.

  1. Аліса, щоб пересвідчитись, чи не стала вона кимось іншим, по­чала згадувати:

а) імена й прізвища своїх однокласників;

б) таблицю множення, столиці держав;

в) дні народження свої рідних;

г)       правила дорожнього руху. 

Тести за змістом розділу « Королевин крокет» казки « Аліса в країні див»

"Сила творчої уяви" (за творами Л.Керролла "Аліса в країні див" та М.Цвєтаєвої "Книжки в червоній палітурці")

«Так чи ні» (літературний диктант)

  1. Льюїс Керролл — англійський письменник. (Так)
  2. Найбільше Керролл любив хімію, проводив різні хімічні дослі­ди. (Ні)
  3. Керролл був єдиною дитиною в сім’ї, тому батьки могли приді­ляти йому багато уваги. (Ні)
  4. Початкову освіту хлопчик здобув удома, з допомогою батька. (Так)
  5. У дитинстві Чарльз любив кататися на велосипеді, плавати в річці. (Ні)
  6. Керролл був редактором власного сімейного журналу. (Так)
  7. Льюїс Керролл був відомим ученим-математиком свого часу. (Так)
  8. У творі «Аліса в Країні Див» Л. Керролл відобразив життя Англії вікторіанської доби. (Так)
  9. Льюїс Керролл винайшов пісковий годинник та кулькову руч­ку. (Ні)
  10. Письменник дуже любив займатися фотографією й досяг у цій галузі великої майстерності. (Так)
  11. Льюїс Керролл був у студентів улюбленим викладачем матема­тики. (Ні)
  12. На батьківщині Льюїса Керролла стоїть йому пам’ятник — сам письменник в оточенні героїв своїх творів. (Так)

Категорія: Читайлик | Додав: Anet2111 (18.02.2017)
Переглядів: 6114 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 3.5/2
Всього коментарів: 0
Имя *:
Код *:
Вхід на сайт
Пошук
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 242

Заставська Ганна Володимирівна
uCoz
счетчик посещений