Субота, 17.04.2021, 18:10
Вітаю Вас Гість | RSS

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Гості сайту

Каталог статей

Головна » Статті » Методична скарбничка

Урок роботи з дитячою книжкою

Урок роботи з дитячою книжкою

Тема. Автори та ілюстратори дитячих книжок.  Художнє оформлення книги.

Мета. Пояснити учням значення малюнків для розкриття змісту книжки; допомогти дітям відчути силу графічного мистецтва; розвивати художній смак учнів; ознайомити з найбільш відомими ілюстраторами книг; виховувати бережливе ставлення до книжки.

Обладнання: малюнки-ілюстрації художників, виставки книг, макет книги.

Література:   методичний посібник «Робота з дитячою книгою та інформацією в 1 класі» Петрик О.В., Акопян А.В.

Хід уроку

І. Організація класу.

Вже дзвінок нам дав сигнал,

працювати час настав.

Тож і ми часу не гаймо,

працювати починаймо.

 

ІІ.  Повторення вивченого матеріалу.

-  Хто пише книжки?

Так, основним творцем книги є автор або письменник. Це головна людина, без якої взагалі не було б книжок. (На прикладі книжки з виставки учні показують,  де пишеться імя, прізвище автора книги).

- Де розміщується назва книжки?

  • Що вам найбільше подобається в дитячій книжці?
  • І я надзвичайно люблю розглядати малюнки.
  • Де розміщують малюнок

 

ІV. Визначення теми і мети уроку.

(Проблемна ситуація: вчитель пропонує дві книжки: одна яскраво ілюстрована, інша – ні.)

  • Ось дві книжки. Яку  книжку виберете для читання? Чому?
  • Як ви вважаєте, про що буде йти мова на уроці?
  • Як ви думаєте, навіщо потрібні малюнки в книжках?
  • Сьогодні ми з вами продовжимо знайомитися з книгами. Це буде не просте знайомство. Ви дізнаєтесь про тих людей, які допомагають письменнику у створенні книжки. Після сьогоднішнього уроку ви станете більш досвідченими читачами  і зовсім поновому сприйматимете книги.

 

V. Пояснення нових термінів: ілюстрація, художник.

  1. Бесіда
  • Коли ви берете до рук книжечку, то обовязково переглядаєте малюнки. Вони вам допомагають зрозуміти зміст книжки.
  • Що робить книжку привабливою? (Малюнки).
  • Малюнки в книжці ще називають ілюстраціями. А що ж означає слово «ілюстрація» ми дізнаємось з довідкового бюро:

Ілюстрація – малюнок, який розкриває і поглиблює зміст тексту. Слово це походить від грецького слова, що значить – наочне зображення або «освітлення».

  • Призначення ілюстрацій – допомогти усвідомити те, про що йдеться в тексті, розкрити його зміст. Ілюстрації в книжках не однакові: є на початку книги, на сторінці (сторінкові), текстові (в тексті), в кінці книги.

 

  1. Розповідь  про художників-ілюстраторів.

Професія людини, яка створює ілюстрації до книжок, називається художник. Не так просто зробити ілюстрацію до книжки. Художник довго читає книжку, осмислює прочитане, має добре знати час, описаний у книзі, зрозуміти  характер героїв.

 

  1. Ознайомлення з видатними художниками (наочність).

«У кожної книги для дітей, особливо для маленьких, -два автори. Один із них письменник, другий - художник» С. Маршак.

  • Багато художників працюють, щоб до дітей дійшла гарно ілюстрована книжка. Визнаними майстрами є  відомі українські художникиілюстратори: Катерина Штанко, Владислав Єрко, Кость Лавро, Ігор Баранько, Євгенія Гапчинська.

Ось перед вами книги з ілюстраціями відомої української художниці, ілюстратора Катерини Штанко. Вона  щедро використовує різні барви. У її роботах дуже багато сонця та світла, мабуть, саме тому вони вже давно полюбились дітлахам України.

Владислав Єрко український художник-ілюстратор, переможець багатьох художніх та книжкових виставок, володар численних нагород. Казкові ілюстрації Єрко це дивовижний всесвіт, який вабить та чарує. Його роботи можна роздивлятися годинами, адже вони сповнені яскравих деталей, які одразу можна не помітити.

Кость Лавро – відомий книжковий графік, лауреат Шевченківської премії. Його роботи неодноразово входили до виставок дитячої книги у Болоньї, Братиславі, тощо. Класичні котики та зайчики Костя Лавра стали улюбленими мальованими персонажами багатьох українських дітей.

 Тепер впевнена, що книжечки, які ви будете брати у бібліотеці, не просто читатимете, а будете звертати увагу і на художника, який приклав багато зусиль, щоб порадувати вас чудовими, веселими ілюстраціями.

 

Фізкультхвилинка.

Працюй, працюй, голівонько,

Та трішки відпочинь. (Кругові рухи головою).

А спинка, мов лінієчка,

Усі турботи скинь. (Почергово піднімають ліве і праве плече).

 

VІ. Ознайомлення учнів з новою книжкою.

- Сьогодні ми познайомимося з твором Василя Марсюка «Тигр утік із зоопарку».

 

1. Робота в групах

        Зараз я пропоную вам попрацювати в групах, щоб перевірити чи ви добре запамятали як треба оформлювати обкладинку книжки та познайомитися з книжкою, яка завітає сьогодні до нас на урок.

        Кожній групі пропонується:

  • Автор: Василь Марсюк
  • Назва: «Тигр утік із зоопарку»
  • Три ілюстрації

Завдання:

  • Створити обкладинку книжки
  • Знайти потрібну книжку серед інших в наборі «Читаю сам» 1 клас

- Діти, порівняйте обкладинку книжки з тою яку ви створили. Чим вони відрізняються?

- На обкладинці книжки не вказано автора, бо в ній вміщено декілька творів різних авторів. Це збірка!

- А чи був хтось із вас у зоопарку?

- А як ви думаєте, чим би зайнявся тигр, якщо йому б вдалося втекти із зоопарку?

 

2. Читання твору вчителем.

А зараз я прочитаю вам твір Василя Марсюка «Тигр утік із зоопарку», а ви уважно послухайте і скажіть як же він це зміг зробити?

 

3. Бесіда на основі прослуханого

- Чому зранку у зоопарку було чути шум і сварку?

- Як же тигр зміг вийти з клітки?

- Кого він привітав спочатку?

- Кому подав скакалку?

- Що купив у білого ведмедя?

- А як ви думаєте, чому саме білий ведмідь продав йому морозиво?

- Чому тигр узяв лише два?

- Де заснув тигр?

- Скільки років було дубові?

- Коли прокинувся тигр?

- Заради кого він повернувся до клітки?

 

4. Розгляд запропонованої книжки ст.8-11

- Розкажіть, кого зобразив художник на своїх ілюстраціях?

- Які події твору відповідають малюнкам?

- Яким автор зобразив тигра?

 

Фізкультхвилинка

 

  1. Робота в групах «Художники–ілюстратори»
  • Давайте попрацюємо художниками-ілюстраторами і прикрасимо ваші книжечки ілюстраціями до твору.

Завдання: Розташувати ілюстрації в правильному порядку

VІІ. Підсумок уроку.

- Про що? Про кого ми сьогодні говорили?

- Що робить художник?

- Які ілюстрації вам подобаються більше?

- Ми продовжемо нашу роботу художників-ілюстраторів на уроці математики?

Фотоматеріали

Категорія: Методична скарбничка | Додав: Anet2111 (13.10.2017)
Переглядів: 1181 | Коментарі: 2 | Теги: Автори та ілюстратори дитячих книжо, 1 клас, Урок роботи з дитячою книжкою, читання | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Имя *:
Код *:
Вхід на сайт
Пошук
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 243

Заставська Ганна Володимирівна
uCoz
счетчик посещений