Субота, 17.04.2021, 16:58
Вітаю Вас Гість | RSS

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Гості сайту

Каталог статей

Головна » Статті » Методична скарбничка

Урок з математики "Додавання і віднімання на основі нумерації"

Тема уроку. Додавання і віднімання на основі нумерації
 

Мета: формувати уявлення про числа в межах 1000.

 

Дидактична задача: удосконалювати навички додавання і віднімання двоцифрових чисел із переходом через розряд; актуалізувати вміння читати трицифрові числа, визначати їх розрядний склад, записувати трицифрові числа; формувати вміння лічити в межах 100, визначати місце числа у натуральному ряду (попереднє й наступне число); актуалізувати розуміння способу утворення двоцифрових чисел із попереднього, з наступного чисел, із одиниць різних розрядів, перенести ці способи на утворення трицифрового числа, заміну круглого двоцифрового числа більшими розрядними одиницями, на випадки заміни круглого трицифрового числа або сотнями, або десятками; актуалізувати обчислювальні навички додавання і віднімання двоцифрових чисел, додавання і віднімання круглих десятків способом укрупнення розрядних одиниць, перенесення способу обчислення на випадки додавання і віднімання круглих сотень; формувати вміння додавати й віднімати круглі трицифрові числа способом укрупнення розрядних одиниць, додавати та віднімати число 1.

Розвивальна задача: формувати прийоми аналізу, синтезу, порівняння, переносу, узагальнення; вчити міркувати за аналогією.

Виховна задача: виховувати бережливе ставлення до води, формувати екологічну грамотність школярів.

Обладнання, література: зошити Скворцової С.О., Онопрієнко О.В., презентація, мішечок, пляшка води, карточки з числами, набір сотня магнітний, планшетка, роздатковий матеріал золоті намистинки Скворцової С.О., 2 пляшки, пісок, вуголь, камінці, вода, 27 пляшок води, банка

Матеріали

Фотоальбом

Науково-методична платформа "Навчати успішно?  Easily!"

Хід уроку

І. Організація класу

  • У мене в мішечку, діти, лежить те, без чого ми не зможемо жити. Що це? (пляшка з водою)
  • Чому людині для життя необхідна вода?
  • Яка вода потрібна людині?
  • Звідки вода потрапила в цю пляшку?

Водопостачанням в м.Запоріжжя займається організація «Водоканал»

– Сьогодні у нас з вами незвичайний урок. Ми проведемо ділову гру, у якій спробуємо себе в ролі бізнесменів українських підприємств, які пропонують свої новаторські послуги Водоканалу.

– На  якому підприємстві ви працюватимете, дізнаєтесь обєднавшись в групи.

 

II. Актуалізація опорних знань

589, 347, 694, 856, 987, 126, - Трускавецька – Львівська область

502, 904, 307, 803, 101, 604, - Природне джерело – Черкаська область

540, 230, 680, 950, 720, 470, - Моршинська – Львівська область

700, 300, 500, 400, 900, 100. – Бон Буасон – Дніпропетровська область

Група, яка впоралася з завданням отримує назву фірми, а на зворотньому боці - фрагмент карти

  • За якою ознакою ви обєдналися?
  • Назвіть розрядний склад найменшого числа
  • Проілюструйте це число на планшеті
  • Розташуйте свої числа на дошці в порядку зростання

Група отримує пляшку води. На карті позначаю, де вона видобувається.

  • Який розряд відсутній у числах вашої групи?
  • Назвіть розрядний склад найбільшого числа
  • Викладіть це число за допомогою намистинок
  • Розташуйте свої числа на дошці в порядку спадання

Група отримує пляшку води. На карті позначаю, де вона видобувається.

  • Який розряд відсутній у числах вашої групи?
  • Замініть ваші числа більшими розрядними одиницями
  • Назвіть розрядний склад найменшого числа
  • Запиши на мольберті, як його можна утворити?
  • Розташуйте свої числа на дошці в порядку зростання

Група отримує пляшку води. На карті позначаю, де вона видобувається.

  • Які розряди відсутній у числах вашої групи?
  • Замініть ваші числа більшими розрядними одиницями
  • Назвіть розрядний склад найменшого числа
  • Запиши на планшеті сусідів цього числа
  • Як одержати наступне число? Попереднє?
  • Розташуйте свої числа на дошці в порядку спадання

Група отримує пляшку води. На карті позначаю, де вона видобувається.

  • Числа яких груп можна обєднати в одну множину? За якою ознакою?

 

2. Оренда офісу. Робота в зошиті ст. 40

- Щоб вашому підприємству було зручно працювати, розмістимося в бізнес-центрі Запоріжжя «ECO Tower» (еко тауер). Щоб зайти до офісу вам потрібно пройти контрольно-пропускний пункт

Відкрийте зошит на ст.40 в завданні 1 знайдіть та обведіть замкненою кривою круглі числа

Прочитайте їх називаючи розрядний склад. (по одному представнику з групи)

 

          3. Математичний диктант

- Ось нас вже привітною посмішкою вітає на ресепшені адміністратор. Щоб визначитися з поверхом, на якому буде розміщено ваш офіс вона пропонує вам виконати завдання 2.

Самоперевірка. Самооцінка

  • Ключ з номером вашого офісу отримаєте, назвавши «сусідів» числа (Завдання 3) 679, 327, 800, 958.
  • Як одержати наступне число? Попереднє?
  • Як одержати трицифрове число?

 

ІІІ. Оголошення теми уроку.

-От ми нарешті і в офісі. Генеральний директор дав нам перше завдання, яке повязане з бухгалтерією, щоб перевірити чи вміємо ми рахувати гроші.

Обчисли та погрупуй вирази

365+1       700+1               269+1               245-1                490-1                561-1              17+16               170+160            1700+1600        45+37       72-15

  • Чому ви обєднали ці вирази? (знаходили наступне число, попереднє, дії з двоцифровими числами, круглі числа)
  • Який вираз викликав утруднення?
  • Який вираз допоміг розвязати вирази з круглими числами? Яким способом?
  • То як ви думаєте, яка тема нашого уроку?

Що може допомогти нам запамятати, як виконувати додавання і віднімання способом укрупнення розрядних одиниць?

  • Для того, аби ваша компанія могла злагоджено працювати, потрібно вміти планувати свою роботу, дотримуватися чітких алгоритмів.

Продемонструємо свій професіоналізм: розберемося з завданнями та складемо пам’ятку розвязування виразів способом укрупнення розрядних одиниць

 

ІV. Формування нових знань та способів дії

  • Виконаємо завдання та створемо памятку

Завдання 4

  • Замініть кожне число більшими розрядними одиницями – десятками

Коментоване виконання

  • Якими іншими розрядними одиницями можна замінити числа 800 і 400?
  • Сформулюйте перший пункт памятки

Завдання 5

  • Чому в зошиті, деякі цифри виділено кольором?
  • Сформулюйте другий пункт памятки
  • Чи готова наша памятка?
  • Порівняємо її з памяткою зошита на ст.41

Завдання 6

Подивіться на вирази подані в завданні 6. Як ви гадаєте, що нам підказує синій колір цифр.

Прокоментуйте розвязання спираючись на памятку

Фізкультхвилинка

Кожна людина за законом має право на відпочинок. На будь – якій роботі для цього є обідня перерва. І ми теж зараз відпочинемо.

  • Запишіть правою рукою ціну вашого улюбленого напою, а лівою рукою – ціну улюбленої страви.
  • Продемонструйте, як ви обідаєте
  • Потягніться після смачного обіду та підготуйтеся до роботи:

Кулак-долонь-ребро

Кулак-долон

Грибок

Мушкетери

Гусачок

Морячок

Носик-вухо

Нейробіка – налаштуємо мозок на работу

V. Формування вмінь і навичок. Закріплення вивченого

- Будь-яка людина на підприємстві працює не просто так, а за гроші. Від якості виконання роботи та витраченого часу залежить зарплата.

- Перевіримо як швидко та якісно ви вмієте працювати. За 3 хвилини потрібно розвязати вирази завдання 7

- Якщо працівники працюють дуже добре, вони зможуть отримати премію. Хто швидко закінчить самостійну роботу, може попрацювати над вправа 61 («Працюю самостійно» ст.17) і заробити собі премію

Взаємоперевірка

Перевірте скільки виразів встиг обчислити ваш колега та скільки з них правильні.

Ті хто бажав отримати премію, порівняйте виконання роботи з дошкою.

 

Дитина з ооп виконує це завдання на Інтерактивній дошці

 

Робота в групах

  • В реальному житті між різними підприємствами відбувається не лише конкуренція. Дуже часто директори підприємств співпрацюють між собою, щоб поділитись досвідом, або чогось навчитись.

Зараз я запрошую директорів. І ми їх відправимо в інші компанії для обміну досвідом.

Групи отримують чек-листи з завданням, за виконання якого отримають конверт з інформацією та пакет з камінцями, піском, вугіллям, марлею

 

  1. На якій глибині можна знайти воду?

(230 + 540 – 70 + 200) : 3 · 2 = 600 см

 

  1. На якій глибині можна знайти воду?
     

             450 – 200 + 690 – 5 · 8 – 650 = 250 дм

Захист результату роботи:

Воду можна знайти на глибині

 

____м                      ____м

  1. На що ми вдома витрачаємо воду?

Застосовуючи спосіб укрупнення розрядних одиниць, побудуй з цеглинок LEGO лінійну діаграму використання води в побуті впродовж доби:

Червоні цеглинки – витрати на змивання води в унітазі – 40 л

Зелені цеглинки – витрати води на прання – 10 л

 

  1. Як ми вдома витрачаємо воду?

Застосовуючи спосіб укрупнення розрядних одиниць, побудуй з цеглинок LEGO лінійну діаграму використання води в побуті впродовж доби:

Жовті цеглинки – витрати води на купання, наповнення ванни – 30 л

Сині цеглинки – витрати води на інші побутові потреби: миття посуду, приготування їжі – 20 л

 

Захист результату роботи: обєднання частин діаграми

  • Директори зуміли знайти спільну мову з працівниками іншого підприємства і чудово впоралися із завданнями.
  • Зараз перевіримо чи зможуть вони якісно співпрацювати між собою і чи вміють презентувати свою роботу

Кожен директор отримує частину карти «Кругообігу води в місті» та свою частину тексту, який потрібно озвучити.

  • Вам необхідно зібрати на фліпчарті карту «Кругообігу води в місті» та представити нам в правильній послідовності надану вам інформацію. За це ви отримаєте матеріали для створення приладу.

 

(Представники групи збирають карту-плакат та озвучують інформацію)

 

  1. Водозабор починається з водойми звідки її викачує водонасос.

Вода потрапляє у водоприймач, де відбувається механічна очистка від крупного сміття.

  1. В спеціальному резервуарі вода освітлюється та обеззаражується.

У спеціальному відстойнику за допомогою піска та вугля відбувається фільтрація води.

  1. Для розливу в пляшки вода проходить додаткове очищення та збагачення різними мінералами.

Для наповнення літрової пляшки потрібно 3 л води.

  1. Щоденні стічні води великого міста можуть утворити величезне озеро.

Спеціальні решітки видаляють велике сміття, піщані фільтри затримують дрібні домішки, які опускаються на дно та видаляються мікроорганізмами.

Залишки стічних вод спалюють, закопують або використовують як добрива.

(За свій виступ отримують пакет з ватою, вугіллям, щебнем та піском)

  • Звідки до нас потрапляє вода?
  • Чи можна пити воду з водойм? Чому?
  • Під час відпочинку на природі є можливість створити очищувач води власноруч

(створення очищувача)

  • Звичайно, перед вживанням цю воду необхідно прокипятити.
  • А вдома ви можете використовувати домашні очищувачі, які теж в своїй основі містять вугілля. 
  • Або, якщо в вашій місцевості є криниця з питною водою, пити воду з неї.
  • Або пити артезіанську воду, яка приїздить до нас з різних куточків України.

VІ. Рефлексія навчальної діяльності. Домашнє завдання

Пропоную вам звернути увагу на ціну пляшечки води вашого підприємства і на наступному уроці ми з вами проаналізуємо чи залежить ціна води від відстані, на якій знаходиться місце виробництва цієї води.

Користуючись памяткою ст. 41 виконайте вирази № 62 з зошита «Працюю самостійно» та обговоріть з батьками, як ваша родина можна економити воду в побуті.

Чиста вода – це здорове життя!

Обчисліть вираз і візьміть собі на згадку пляшку чистої води з відповіддю вашого виразу.

Реклама

Категорія: Методична скарбничка | Додав: Anet2111 (25.01.2020)
Переглядів: 830 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Имя *:
Код *:
Вхід на сайт
Пошук
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 243

Заставська Ганна Володимирівна
uCoz
счетчик посещений