Субота, 17.04.2021, 17:57
Вітаю Вас Гість | RSS

Статистика

Онлайн всього: 3
Гостей: 3
Користувачів: 0
Гості сайту

Каталог статей

Головна » Статті » Виховна робота

Читати далі

Тема уроку: Добре  тому  жити, хто   вміє  дружити.

 

Мета. Дати поняття, що таке  дружба. Сприяти формуванню добрих відносин між дітьми в класі, виробляти в  собі  якості, що  сприяють  дружбі. Шляхом створення психологічних ситуацій вибору підвести учнів до розуміння важливості взаємодопомоги в колективі; сприяти створенню дружнього дитячого колективу, виховувати чемне ставлення учнів одне до одного. Розвивати усне мовлення, вміння висловлювати свої думки зв'язно, послідовно, повним реченням. Виховувати  прагнення бути товариськими, турботливими та  чуйними людьми.

 

Обладнання: рукавички, шкарпетки, чашки, дата, назва теми для 4 груп, слова-визначення, морилки, конверти з завданнями

Хід уроку:

І. Ранова зустріч

1. Привітання

  • Ось і промайнуло тепле  літо. Я  рада  вітати вас в  нашому  світлому  класі. Ви відпочили, набрались сил  і готові вчитися. Я щиро вітаю вас зі святом — Днем знань. Від усієї душі бажаю вам міцного здоров'я та здійснення всіх бажань.

 Сподіваюсь, що ви скучили за  своїми  друзями з класу.  А тепер посміхніться і привітайтеся з тим, хто біля вас.

2. Групове заняття. Повідомлення теми

В цьому класі друзі  всі.   (Тричі  плескають у долоні )

Я і ти, і ми, і ви.      (Тричі  плескають у долоні )

Добрий день тому, хто зліва.

Добрий день, тому, хто справа.

Ми – шкільна родина.

В цьому класі друзі  всі.   (Тричі  плескають у долоні )

Посміхнись тому, хто зліва.

Посміхнись, тому, хто справа.

Ми – одна родина.

  • Як приємно, коли люди знайомляться, коли вітають один одного, посміхаються. Це прекрасно, коли люди хочуть бути друзями.

Обєднання в групи за кольорами стрічок зі словами

Добре  тому жити, хто вміє  дружити.

Робота в групах: утворити речення

  • Як ви розумієте це прислів’я?
  • Чому так говорять?
  •      У давнину український народ називали чудовим словом «добричі», тому що вони мали добру вдачу, були чуйні, ні з ким не ворогували, не нападали, бо жили з того, що давала їм матінка-земля. І дітей своїх так виховували: поважати один одного, вміти поступитися, миритися, жити в мирі і злагоді.

Багато років промайнуло з тих пір, але цей звичай не забувають у наших сім'ях.

У злагоді і мирі ми повинні жити у нашій шкільній учнівській сім'ї, нашій країні.

 

Гра « Знайти пару» (об'єдналка і руханка)

  •    Дружба завжди виникає із взаємної симпатії. Наприклад, у малят така симпатія часто виявляється у бажанні поділитися солодощами. Ви також вмієте ділитись один з одним, а чи вмієте ви ділитися увагою і почуттями?

Для гри потрібні вирізані з паперу рукавички, шкарпетки, чашки. Кількість пар дорівнює кількості учнів.

Роздані малюнки   з однаковим орнаментом, але не розфарбованим. Діти відшукують свою "пару" і за допомогою трьох олівців різного кольору намагаються, як можна швидше, розфарбувати абсолютно однаково.

 

  • Було легко чи важко виконувати цю роботу? Поясніть, чому?
  • Як треба було вчинити, щоб результат був більш успішним?

(Треба було спочатку обговорити, що будемо малювати, як малювати, тобто треба було дружно виконати завдання.)

  •  Коли люди дружать, вони  хочуть бути разом, вони цікавляться один одним, довіряють один одному, вміють домовлятися. Справжні друзі розуміють тебе і поважають твої інтереси і роблять все спільно.

 

3. Щоденник новин

- Діти, а яка сьогодні дата?

- Яке сьогодні свято?

- Що відбувається в цей день в нашій країні?

- Для чого потрібно вчитися?

 

ІІ. Робота над темою уроку

1. «Мозковий штурм»


-  Подивіться на наш будинок, який зветься школа. Чи можна назвати її нашим спільним домом? Як ви хочете, щоб в ньому жилося?

У школі багато просторих та світлих кабінетів. В кожному з них навчаються діти. Це однокласники. Що у них спільне?

  • Чи можна їх назвати товаришами, друзями? Як діти стають друзями? Що для цього треба?
    (Спільні інтереси та заняття, однакові погляди на життя…).
  • Діти, а як ви розумієте слово «дружба»? 
  • У кого з вас є друзі?
  • Чи є вони серед однокласників?
  • Що для цього потрібно?

2. Словникова робота

- У всіх  у вас є друзі, товариші. Так давайте розберемося, чим   відрізняються поняття «друг» і «товариш». Ці поняття дуже близькі один одному, але все-таки різняться. Як?

(Читаю, а діти додають потрібні слова)

• Про людину, з якою  ви просто вітаєтесь у дворі, ви можете сказати ... (знайомий).

• Про людину, з якою час від часу обговорюєте деталі матчу, фільм, якісь події, ви скажете ... (приятель).

• Про однокласника, з яким за багато років  навчання в школі   з'їдений пуд солі, скажете ... (товариш).

• Про людину, якій довіряєте свої таємниці, з якою можна розділити  радості і печалі, скажете ... (друг).

3. Вправа    «Як  пахне дружба?» (Відчуття) 

  • Як  пахне дружба?
  • Яка вона на дотик?
  • На смак?
  • З  якою погодою ви б порівняли дружбу?
  • З  якими тваринами можна пов'язати слово дружба?
  • Які фарби ви візьмете, щоб «намалювати» дружбу?

4. Мімічна гімнастика.

  • Посміхніться один одному.
  • Прийміть такий вираз обличчя, який повинен бути у дружелюбно налаштованої людини.
  • А який вираз обличчя буває у вороже налаштованої людини? (Закінчується гімнастика обов'язково посмішкою!)
  • Що  ви  відчули, посміхаючись іншій людині?
  • А що відчули, коли посміхалися вам? (Діти діляться своїми враженнями.)

Запам'ятайте ці відчуття. Вам було, безсумнівно, приємно, адже посмішка - це краща протиотрута, створена природою від неприємностей.

5. Вікторина «Хто з ким дружить?» 

  - Діти, головна дружба  починається в родині. Саме в родині мами читають вам перші казки, розповіді про дружбу.

- Які казки та оповідання про дружбу ви вже прочитали? (Відповіді учнів.)

- Зараз ми проведемо вікторину. Вікторина «Хто з ким дружить?»

- Книг  про  дружбу багато. Читаючи ці книги, ви придбаєте собі  ще  й літературних друзів.

Перед вами різні герої, різні імена. Як ви думаєте, хто з ким дружить, хто кому потрібен?

Кумедний бурундук Чіп і ... (Дейл)

Добра Білосніжка і ... (сім гномів)

Кумедний Вінні-Пух і ... (Порося)

Добрий Малюк і ... (Карлсон)

Зелений крокодил Гена і ... (Чебурашка)

  • Які ви знаєте українські народні казки, в яких йдеться про дружбу, взаємодопомогу?

(«Рукавичка», «Ріпка», «Котик і Півник», «Коза-дереза»)

- Чи були герої казки « Лисичка та Журавель» друзями? Чим закінчилась їхня дружба? Чому?

- Придумайте продовження казки  «Лисичка та Журавель – друзі»

 

6. Квест «Чи вмієте ви дружити?» 

- А скажіть мені, дітки, чи вмієте ви дружити?

- А як перевірити дружбу?

Доведіть мені, що ви справжні друзі!

  • Щоб отримати конверт з завданням ви повинні вивчити групою мирилку і разом її розказати.
  1. Мирилка летіла,
    На плече сіла,
    Сказала тихенько:
    - Миріться швиденько!

     
  2. Ти - не  ворог, я - не ворог.
    Нам сваритись просто сором.
    Помирились, помирились,
    Щоб ніколи не сварились.

     
  3. Дай скоріш мізинчик свій,
    Зачепи його за мій.
    Мізин-мізин-мізинець -
    Помирив нас, молодець!
  4. Битися - не билися,
    Трохи посварилися,
    Потім посміялися,
    Друзями зосталися.


Діти отримують номер конверта, який їм потрібно знайти в класній кімнаті

Конверти №1 і №2 «Помічники» дружби

-  Давайте дітям допоможемо зберегти їхню дружбу, визначимо  «ворогів» і «помічників» дружби.

«Помічники» дружби.

(щирість, доброта, турбота, ніжність, скромність, довіра, надійність,

любов, вірність, щедрість, повага, чесність, чуйність )

 - Які слова-якості залишились в конвертах? Чому?

«Вороги» дружби.

(жадібність, брехливість, злість, зрада, грубість, байдужість, жорстокість )

  

    -  Подивіться на свої малюнки, зробіть, будь ласка, висновок: Чи легко бути другом?     (Ні, важко, так як треба самому бути хорошою людиною)

Конверти №3 і №4 «Прислівя про дружбу»

Друга шукай,…

тримай.

Людина без друзів-…

старих не забувай.

Друга шукай, а знайдеш… –

й робота йде на лад.

Із ким поведешся, …

в  біді.

Нових друзів май, а  - …

а знайдеш- тримай.

Друзі  пізнаються…

від того й наберешся.

Якщо друзі у злагоді, то…

що дерево без коріння.

 Перевірка результату роботи.

- Як розумієте зміст прислів'їв?

 

ІІІ. Рефлексія

  - Ось і добігає кінця наш урок. Сподіваюся, що він збагатив вас, допоміг доторкнутися душею до людських витоків добра й милосердя.

  Додай слово.

 

Щоб могли ми гарно жити,

Треба вчитися…(дружити)

А не кидатись словами,

Щоб не стати …(ворогами).

І запам’ятай собі –

З другом легше у ….(журбі).

Друг нас виручити може,

У біді він …(допоможе).

А як пісня, жарт чи сміх –

Радість ділиться на …(всіх).

Друг нас може захистити,

Може з класом …(помирити).

Друг не стане кепкувати

І на людях нас…( повчати).

А як сварять всі навкруг -

Йде на захист справжній…( друг).

І ніколи не забудь!

І ти для друга  вірним …(будь)!

І ще одне запам’ятай:

Друзів ти..( не забувай)!

Знай, моя дитино мила,

Дружба - це велика…(сила).

 

 

Гра «Це мій кращий друг і я!»

Якщо відповідь про вас,

Промовляєте хором  враз:

«Це мій кращий друг і я»

Якщо ні-то мовчимо

і тихенько сидимо.

А тепер давайте грати – треба вам відповідати.

  • Рано – вранці хто піднявся?
  • А хто сонечку всміхався?
  • Хто веселий і бадьорий кожен день іде до школи?
  • Хто з вас працею своєю прикрашає дім і клас?
  • Хто приходить зранку в клас із запізненням на час?
  • Хто уміє берегти ручки, зошити й книжки?
  • А хто, граючи в футбол, у  вікно заб’є нам гол?
  • Хто веселу вдачу має і усім допомагає ?
  • Працювали ви чудово,

Вирушаємо додому!

Фото

Конспект

Презентація

Категорія: Виховна робота | Додав: Anet2111 (01.09.2018)
Переглядів: 474 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Имя *:
Код *:
Вхід на сайт
Пошук
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 243

Заставська Ганна Володимирівна
uCoz
счетчик посещений